Promotie zonder instructeurs- of leidinggevende functie
Beste leden,

Zoals het forum het al zegt, promotie bij lui wie geen leidinggevende/instructeur willen worden of niet kunnen zijn.

Sommige lui willen leiding geven of als instructeur aan de slag, maar sommige lui willen en of kunnen dit gewoon niet.
Vaak blijven deze mensen achter in de rangen omdat wij eigenlijk alleen de rang koppelen aan de functie en niet aan hoelang je bij de unit zat etc.

Echter kan dit natuurlijk frustrerend zijn en daar gaat dus verandering in komen, en hoe gaat dit eruit zien?

Indien je geen leidinggevende functie wilt of instructeur wilt zijn. 
Kan je dit bekend maken in DIT topic.
Indien het dus bekend is gaan we de persoon bevorderen aan de hand van zijn tijd bij de unit. 
Deze zal de zilveren kant van de rangen beklimmen, waarbij hij/zij dus geen functie heeft als plava/gpc of instructeur (voor de duidelijkheid) 

Hoe zit dit dan eruit? 
5 Maanden bij de unit > Kpl. (Zilver)
9 Maanden bij de unit > Kpl1.
1 Jaar bij de unit > Wmr
1,5 Jaar bij de unit > Wmr1
2 Jaar bij de unit > Opper

Tot zover de rangen wie er aan toegedeeld worden. 

Mensen wie dit pad willen gaan bewandelen vragen zich misschien af:
Ik zit nu al 2 jaar bij de unit wordt ik dan meteen Opper?

Antwoord: Nee, we beginnen bij Kpl. als je er nog maar een jaar zit of minder. (Vanaf dit moment 29-04-2023)
Zit je langer op dit moment dan 2 jaar bij de unit beginnen we bij Kpl1. 

Waarom? Anders is de lol er snel vanaf en is ook geen groei meer mogelijk.

Tot zover de uitleg, ik wil benadrukken dat de personen in kwestie hun promotie zelf moeten aangeven in dit topic.
Aangezien het anders een opgave wordt om het bij te houden.

Template:
Naam:
Hoelang bij de unit:
Welke rang krijg je nu:
  Antwoord
Hi Bob,

Je kent mijn situatie ondertussen wel. Ik wil wel... maar het gaat gewoon niet passen met mij hier privé
Ik vind dit een geweldig initiatief! Mocht het in de toekomst weer een keer beter gaan passen wil ik zeker wel CLS instructeur gaan worden, maar voor nu lukt het even niet.

Template:
Naam: Dimitri L
Hoelang bij de unit: 4 jaar
Welke rang krijg je nu: Kpl.
  Antwoord
Beste Bob, Kader,

Zoals eergisteren ook al besproken heb ik in 1e instantie aangegeven dat ik niet direct een GPC / Plava / Instructeur functie zou willen doen.
Mocht de situatie zich toch een keer voordoen dat ik de Plava functie zou mogen doen / proberen, dan kan dat wel.
Ook ik ben blij met dit initiatief.

Naam: Jeroen Ho.
Hoelang bij de unit: 2+ jaar
Welke rang krijg je nu: Kpl1
  Antwoord
Template:
Naam: Rick B.
Hoelang bij de unit: 1,5 Jaar
Welke rang krijg je nu: KPL 1
  Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)